Retur- och utbyteservice

Vi har gjort det enkelt att skicka tillbaka varor!

Vi tar gärna emot returer och återbetalar varor i originalskick inom 14 dagar efter att vi mottagit din beställning.

Returnera

En returetikett kan köpas för 55,- KR via länken här (RETURETIKETT).

Obs: det är dina egna uppgifter som ska anges när en returetikett köps.

Om din retur godkänns återbetalar vi det pris du betalat för varan. Om hela beställningen returneras återbetalas även köpfrakten (hela beloppet för beställningen)

Reklamation

Om det gäller ett klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Byta

Om du vill byta något mot en annan färg eller storlek, skicka tillbaka det oönskade föremålet och gör en ny beställning. Returformuläret kan erhållas här: ( RETURFORMULÄR )

Avsändande

Du ansvarar för varorna du skickar tillbaka tills vi tar emot dem. Därför är det en bra idé att skicka tillbaka som paket och få ett bevis/kvitto på försändelsen.

Varan ska returneras snyggt, i originalförpackning. Ingen skrift eller klistermärken får sättas på förpackningen.

Paket ska skickas direkt till vår företagsadress, vi hämtar inte ut paket skickade till en paketbutik/paketbox.

Paket ska skickas direkt till:
HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nr. Nebel

Betalning

Det tar som regel 14 dagar, innan en returnering är mottagen och behandlad. När din returnering er blevet behandlat, vil en tilbagebetaling blive udstedt. Vi avsändare dig en e-post, när alt är gjort. Pengene refunderes til det betalingskort der er anvendt vid bestilling. Det vill gå till 5 bankdage innan pengarna är synliga på ditt konto. Er klarna tillämpad som betalingsform, refunderes pengarna till klarna.

 

Varor Som ska returneras måste vara i originalförpackning och säkert förpackade. Som kund hos oss måste du själv betala returfrakten.

En returetikett kan köpas för 55,- KR via länken här RETURETIKETT ).

Obs: det är dina egna uppgifter som ska anges när en returetikett köps.

Alla försändelser till Shus.se måste ske med leverans, vi hämtar inte ditt paket på posten.

HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nørre Nebel

När varan har mottagits och kontrollerats, återbetalas köpesumman till ditt konto inom högst 14 dagar. Vi återbetalar pengarna till samma betalkort som användes vid köpet. Observera att det kan ta upp till två bankdagar innan pengarna har gått in på ditt konto.

Läs mer om våra handels- och leveransvillkor här.

En retur kan ta upp till 14 dagar att behandla efter mottagandet. Observera att du som kund är ansvarig för att vi tar emot paketet / varorna. spara track and trace-numret så att paketet kan följas så att du kan bevisa din retur. Skicka den returnerade varan så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du ångrat dig.

Obs: Du kan förlora ditt köpbelopp helt eller delvis. Detta händer om varans värde försämras eftersom:

  • Du har tagit varan i bruk.
  • Varan har skadats medan du ansvarat för den.
  • Du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som varit nödvändigt för att du ska kunna bestämma artikelns art, egenskaper etc.
  • Duinte har följt de begränsningar av ångerrätten som följer av försegling, artikeltyp etc.

Returadress

Alla försändelser till Shus.se måste ske med leverans, vi hämtar inte ditt paket på posten.

HK Medie Group ApS

Tømmergade 15

DK-6830 Nørre Nebel

Det är viktigt för oss att de varor du får är felfria vid leverans. Du har 2 års garanti på alla produkter för tillverknings- och materialfel (defekter). All handel på Shus.se omfattas av köplagen, inklusive felreglerna.

Om du oväntat får en defekt vara kontaktar du vår kundtjänst på kontakt@shus.se eller Tel. +45 25 94 24 84 (tisdag-torsdag 10.00-14.00 och fredag 09.00-12.00) så snart som möjligt och ger en detaljerad beskrivning av felet, gärna med fotodokumentation om möjligt.

Därefter kommer det att vara möjligt att få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisreduktion, beroende på den specifika situationen. Detta förutsätter naturligtvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning eller annat skadligt beteende.

Reklamationsrätten omfattar inte defekter, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller obehörig störning.

Obs: kontakta alltid vår kundserviceavdelning vid klagomål.

Lagstiftningen uttrycker att du måste reklamera inom en “rimlig tid”. Vi rekommenderar att våra kunder tar upp klagomål så snart som möjligt, så att vi tillsammans kan lösa felet så snabbt som möjligt.

 

 

Senast uppdaterad 11. Januar 2023