Handels- och leveransvillkor

Köpvillkoren gäller för konsumenters köp av varor på Shus.se

Webbplatsen ägs och drivs av:

HK Medie Group ApS
CVR-nr. 41 26 07 34
Tømmergade 15A
DK-6830 Nørre Nebel

Tel. +45 25 94 24 84 (10-00-12.00 vardagar)
Mail: kontakt@shus.se

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Shus.se förbehåller sig rätten att göra prisändringar, skrivfel, tekniska fel och utsålda varor. Priserna på Satana.dk är dagspriser. Frakt- och leveranskostnader anges före köpet och ingår inte i priset.

Betalning kan göras med följande betalningsmedel: Mastercard, Visa, Klarna & BankID. Beloppet kommer att dras från ditt kort 24 timmar efter att vi skickat dina varor. Vi tar inte ut kortavgifter. Betalning sker via en säker och krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer). Det innebär att din kortinformation inte kan läsas av utomstående.

När du handlar med betalkort förbehåller vi oss rätten att verifiera att den personliga informationen som ges är sann.

Vid betalning med kreditkort kommer beloppet inte att dras från ditt konto förrän varan har skickats från vårt lager. Ett större belopp än det du som kund har godkänt vid köpet kommer aldrig kunna dras.

När du handlar på Shus.se har du alltid 14 dagars ångerrätt, var vänlig meddela oss att du ångrar köpet. För att utnyttja ångerrätten måste du meddela oss med ett entydigt uttalande inom 14 dagar efter mottagandet av varan.

Vid en ren returartikel tillkommer kostnaden för returen dig, och det är du som är ansvarig om skador uppstår under transporten. .r varorna du byter till. Du bär risken för varan från leverans, och vid retur är du ansvarig för att varan är korrekt förpackad.

Önskar du en ny tofflor görs en ny beställning i önskad färg, modell och storlek.

Ångerrätten löper från dagen efter att du har mottagit varan. Om tidsfristen löper ut på en helgdag, lördag, konstitutionsdag, julafton eller nyårsafton, förlängs fristen till nästa arbetsdag.

Meddelandet måste ges via e-post, dessutom måste du skriva ut och fylla i vårt RETURFORMULÄR (klicka – skriv ut här) och REKLAMATIONSFORMULAR (klicka – skriv ut här) och bifoga den vid retur. I ditt meddelande måste du göra det klart för oss att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen, returer tas inte emot via utlämningsställen.

Varorna returneras till:
HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nørre Nebel

Notera! Vi accepterar inte paket som skickas med posten per postförskott. Kom ihåg att varan alltid måste returneras i rätt förpackning.

Paket som inte hämtas inom 14 dagar på kundens önskade uthämtningsställe skickas automatiskt tillbaka till Shus.se. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en hanteringsavgift på 170 SEK för icke hämtade paket för att täcka hantering, administrationskostnader och förpackningar.

När du har lagt en beställning hos Satana.se får du ett kvitto på vårt mottagande av din beställning. Kom ihåg att orderbekräftelsen kan hamna i skräpposten.

Efter mottagandet av din beställning kommer vi att packa den så snart som möjligt samt skicka beställningen med en av våra samarbetspartners. Du får ett nytt e-postmeddelande samma dag som ordern skickas.

Vi använder olika leveransföretag, inklusive Early Bird, och DHL. Leveranstiden är vanligtvis 3–5 arbetsdagar om ordern läggs före dagens deadline. Priset för leveransen anges tydligt före betalning.

Vid beställning av flera artiklar där en av dem har längre leveranstid, skickar vi beställningen när alla varor är klara för leverans. Om det finns en längre leveranstid för något av dem, kommer du naturligtvis att bli meddelade om detta. Längre leveranstider anges vanligtvis i artikelbeskrivningen på webbplatsen.

Du kommer alltid att kunna beställa ett spårningsnummer så att du kan spåra ditt paket, från vårt lager och hem till dig.

Levereras endast till Danmark. Särskilda villkor för leverans till icke-överbryggade öar kan gälla.

Vi strävar efter att leverera din beställning så snart som möjligt. Den angivna leveranstiden är enbart uppskattad och Satana.dk kan inte hållas ansvarig för förseningar.

När vi fått din retur kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du betalade vid köpet (inklusive leveranskostnader - detta gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan form av leverans än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder). Beloppet överförs alltid till samma betalningsmedel som du betalade köpet med. Om du till exempel har betalat med ett betalkort returneras beloppet till det betalkort du använde för köpet.

Du kommer inte att meddelas när vi har tagit emot din returförsändelse. Du kommer att meddelas när beställningen är återbetald.

Det kan ta upp till 2 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto (från vår bokföring har behandlat din retursändning klart).

Obs: Du kan förlora ditt köpbelopp helt eller delvis. Detta händer om varans värde försämras eftersom:

  • Du har tagit varan i bruk.
  • Varan har skadats medan du ansvarat för den.
  • Du har hanterat varan på ett annat sätt än vad som varit nödvändigt för att du ska kunna bestämma artikelns art, egenskaper etc.
  • Du inte har följt de begränsningar av ångerrätten som följer av försegling, artikeltyp etc.

NOTERA. Varan måste returneras i sin originalförpackning.

Köp av varor på Shus.se omfattas av dansk lag. Varje tvist avgörs av de danska domstolarna.

Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta Shus.se på kontakt@shus.se eller Tel: +45 25 94 24 84 (10.00-12.00 på vardagar). Om vi inte kunnat hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till: Center for complaint resolution Kommitténs hus tullbås 2 DK-8800 Viborg

När du handlar på webbplatsen eller kontaktar oss måste du i många fall lämna följande information:

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Kortinformation
  • Telefon/mobilnummer

Registreringen av denna information är en förutsättning för att t.ex. köpet ska kunna slutföras. Ovanstående data lagras med information om vilka varor du har köpt i 5 år från slutet av det räkenskapsår som informationen avser, jfr avsnitt 10 i bokföringslagen, varefter informationen raderas.

Information vidarebefordras eller säljs inte till tredje part om detta inte är i samband med en omstrukturering eller en helt eller delvis försäljning av företaget. Varje avslöjande i en sådan situation kommer att ske i enlighet med den vid varje tidpunkt gällande personuppgiftslagstiftningen.

I samband med köp och förfrågningar sparar vi också:

  • Köp- och beteendehistorik, bl.a. vilken typ av artikel eller tjänst du köpte och när du köpte dem
  • Servicestatus, servicehistorik, returer, reklamationer, reparationer

Som kund har du möjlighet att få tillgång till vår registrering av uppgifter om dig och du kan invända mot en registrering i enlighet med reglerna om detta i personuppgiftsbehandlingslagen. Förfrågningar i samband med detta riktas till HK Medie Group ApS via e-post kontakt@shus.se.

Vi strävar alltid efter att du som kund skall bli 100% nöjd. Det vill säga, att om du handlat hos oss och inte känner dig fullständigt nöjd, så kontakta oss. Vi kan alltid finna en lösning!

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig.

Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Genom att använda Shus.se accepterar du att vi använder kakor. Kakor är små datafiler som vi placerar på din dator för att hålla reda på vad som händer under ditt besök och för att kunna känna igen datorn. Kakor är inte ett program och innehåller inte virus.

 

Senast uppdaterad 21. Okt. 2021